Etkinliğin Amacı:
Günümüz eğitim anlayışında “öğrenmeyi
öğrenme” kavramı oldukça önem kazanmıştır. Öğrenmeyi öğrenme, bireyin kendi
öğrenme özelliklerini tanıması, öğrenmede yararlanılan stratejileri bilmesi,
seçmesi ve kullanabilmesidir. Öğrenciler hem kendi öğrenme özelliklerini
tanıyarak hem de öğrenmede yararlanılan teknikleri bilip kullanarak öğrenmeyi
öğrenebilirler ve etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Bunun yanında
öğretmenlerin de öğrencilerine “öğrenmeyi öğrenme” kavramını tanıtabilmeleri
gerekmektedir.
Öğretmen, öğrencilerin
bilgilerini yapılandırmalarını sağlayan kişidir. Öğretmenler, öğrencilerinin
deneyimler sonucu öğrenmelerine olanak sağlamalıdır. Öte yandan öğretmenlerin
bu görev için gerekli bilgi ve becerilere de sahip olmaları gerekmektedir.
Bireyler, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özellikler bakımından birbirlerinden
farklıdırlar. Eğitim-öğretim ortamlarında öğrencilerin dikkatini çekebilecek
farklı yaklaşımların kullanılması ile farklılık gösteren bireylere ulaşmak daha
da kolay olacaktır. Bu nedenle bu proje kapsamında gerçekleştirilecek farklı
yaklaşımlara dayalı eğitim ve etkinlikler ile fen bilgisi öğretmen adaylarının,
öğrencileri merkezde tutmayı hedefleyen öğrenme-öğretme yaklaşımları hakkında
bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir.
Proje süresince, farklı yöntem ve
tekniklere dayalı etkinlikler yapılacaktır. Öğretmen adaylarının öğrenim
gördükleri programlardan da haberdar oldukları bazı yöntem ve tekniklerin
kullanıldığı etkinlikler ile çeşitli fen konularındaki bilgi ve becerilerini
geliştirmelerine olanak sağlayacak örnek etkinliklerin sunulması amaçlanmıştır.
Bu sayede proje etkinlikleri ile bilimsel kavramların anlamlı öğrenilmesi
sağlanacaktır. 2018-2019 eğitim ve öğretim yılından itibaren uygulanmaya
başlanan öğretmenlik lisans programlarındaki dersler dikkate alındığında;
programdaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin ders saatlerinde azaltmalar
yapıldığı ve proje katılımcılarının da yeni programa tabi olan öğretmen
adaylarının olacağı düşünüldüğünde katılımcıların farklı yöntemlere ait
etkinlikleri deneyimlemeleri onlar için yararlı olacaktır.
Öğretmen adaylarının proje
sürecinde kazanacakları bilgi ve beceriler, etkinliklerin süresince ve ayrıca
her günün sonunda uygulanacak olan aktif öğrenme uygulamaları ile
pekiştirilecek ve neler öğrenildiğinin değerlendirilmesi yapılacaktır.
Proje kapsamında 15’er kişiden
oluşan 2 paralel oturumda toplam 30 fen bilgisi öğretmenliği 3. Sınıf ve 4.
sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları eğitimlere katılacaktır. Katılımcı
seçiminde daha önce benzer herhangi bir projeye katılmayan, Türkiye’nin farklı
şehirlerinde öğrenim gören ve akademik başarı notu ortalamalarıyla öne çıkmış
öğretmen adaylarının seçimine öncelik verilecektir. Ayrıca kız ve erkek öğrenci
dağılımının birbirine yakın sayılarda olmasına dikkat edilecektir. Seçilecek
proje katılımcılarından asil listede yer alan adayların projeye katılamama
ihtimaline yönelik olarak başvuran adaylar arasından 5, yedek aday
seçilecektir. Asil ve yedek katılımcılar proje web sayfasında (https://uygulamalietkinlikler2237.blogspot.com)
ve projenin facebook sayfası (https://www.facebook.com/groups/uygulamalietkinlikler/)
üzerinden duyurulacak ve ayrıca kendilerine e-mail yolu ile ulaşılarak projeye
katılım onayları alınacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder